Административни услуги и Формуляри
- Административни услуги по ГРАО
- Административни услуги “Местни данъци и такси”
- Административни услуги “Устройство на територията”
prilojenie3_2011->ДЕКЛАРАЦИЯ за освобождаване от такса за сметосъбиране и сметоизвозване на битови отпадъци
НОВИ ОБРАЗЦИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНИ УСЛУГИ:
З А Я В Л Е Н И Е съгласуване и одобяване
З А Я В Л Е Н И Е за заверка на документи по гражданско състояние за чужбина
З А Я В Л Е Н И Е за издаване за карта за паркиране безплатно З А Я В Л Е Н И Е за издаване на скица
З А Я В Л Е Н И Е за издаване на удостоверение за делкарирани данни
З А Я В Л Е Н И Е за многоезично извлечение от акт за гражданско състояниев
З-А-Я-В-Л-Е-Н-И-Е-за-одобрен-подробен-устройствен-план
З А Я В Л Е Н И Е за отразяване на промени в разписния списък към кадастрален план
З А Я В Л Е Н И Е за превозен билет
З А Я В Л Е Н И Е за удостоверения за идентичност на урегулиран поземлен имот
ЗАЯВЛЕНИЕ за издаване на разрешение за строеж
ЗАЯВЛЕНИЕ за търпимост на строеж
Административна услуга е:
- издаване на индивидуални административни актове, с които се удостоверяват факти с правно значение;
- издаване на индивидуални административни актове, с които се признава или отрича съществуването на права или задължения;
- извършване на други административни действия, които представляват законен интерес за физическо или юридическо лице;
- експертизите, представляващи законен интерес за физическото или юридическото лице, когато нормативен акт предвижда тяхното извършване като задължения на администрацията на държавен орган или от овластена организация.
Вътрешна административна услуга е административна услуга, която един административен орган предоставя на друг при осъществяването на неговите правомощия.
Административни процедури са всички работни процеси в администрацията или между различните администрации, които включват вътрешен оборот на документи и които не представляват предоставяне на административни услуги и вътрешни електронни административни услуги.
Регистрацията на документи в община Хисаря се извършва в официален документен регистър, представляващ база от данни в състава на АИС.
На деловодно регистриране в АИС подлежат следните видове документи:
- Входящо писмо
- Изходящо писмо
- Факс
- Възражение
- Докладна
- Жабла/Сигнал
- Заявление
- Искане
- Обща молба
- Решение
- Становище
- Телеграма
- Акт за административно нарушение
- Заявление за прием при кмет
- Вътрешна заповед
Всички документи, предложения, заявления, писма, сигнали, факсове и кореспонденция, получени на официалния електронен адрес на община Хисаря, както и електронните документи, отговарящи на изискванията на Закона за електронния документ и електронния подпис задължително се регистрират в АИС.
- В АИС се допуска регистрацията на документи и други информационни обекти само за вътрешни за администрацията цели и в регистри, различни от официалния документен регистър.
- Регистрацията на документи и други информационни обекти за целите на предоставянето на електронни административни услуги и в отношенията между администрациите се извършва винаги в официалния документен регистър.
- Отдел „Административно обслужване”, наричана по-нататък АО въвежда и поддържа в АИС, в съответствие с изискванията на „Наредбата за вътрешния оборот на електронни документи и документи на хартиен носител в администрациите”, информация относно:
- уникалния регистров идентификатор на документа;
- информационните обекти от видове: „потребител”, ”документ”, „задача”, „физическо лице”;”юридическо лице”; „клон на чуждестранно лице”;
- класификационни схеми по следните видове информационни обекти: „потребители”;”документи”;”задачи”;”данни за физически лица”; „номенклатури”;”съвкупности от унифицирани данни”; ”други специфични съвкупности от данни, които се използват в общината”;
- достъп до информационни обекти;
- ведомствени номенклатури по видове документи; етапи от услуги или процедури; услуги и процедури; схеми на съхранение на документи;
- статус на услугата или процедурата;
- начин за поправяне на грешки;
- сканиране на хартиен документ и прекачване към регистрирания електронен документ.
Документооборотът е съвкупност от взаимно свързани дейности по обработката на документите от момента на тяхното създаване или получаване до момента на тяхното изпращане и архивиране.
Документ е материален обект с информация, фиксирана в какъвто и да е носител, създадена, получена и запазена при изпълнение на задължения, определени със закон или произтичащи от действия.
Преписката е съвкупност от тематично свързани документи- от инициативния (първоначалния) документ, междинните документи и документа-отговор (крайният документ) по определен въпрос.