От 1.12.2021 г. до 31.03.2022 г.: временни противоепидемични мерки на територията на Община Хисаря
Във връзка с изпълнението на Заповед № РД-01-973/26.11.2021г. на министъра на здравеопазването и на основание чл. 44, ал. 1, т. 1 и т. 4 и ал. 2 от ЗМСМА
НАРЕЖДАМ:
I. Въвеждам следните временни противоепидемични мерки на територията на Община Хисаря, считано от 1.12.2021 г. до 31.03.2022 г.:
1. Преустановяват се посещенията в детски центрове, клубове и други, предоставящи организирани групови почасови услуги за деца.
2. Преустановява се провеждането на конгресно-конферентни мероприятия, семинари, симпозиуми, обучения, конкурси, изпити и други групови мероприятия с такъв характер.
3. Преустановява се провеждането на тиймбилдинг и други организирани групови мероприятия с такъв характер в трудови колективи.
4. Преустановява се провеждането на всички масови мероприятия, като музикални и други фестивали, събори, фолклорни инициативи и други с такъв характер.
5. Преустановяват се груповите посещения в центрове, школи и други обекти за танцово и музикално изкуство.
6. Преустановява се провеждането на присъствени групови занятия за възрастни в езикови центрове, образователни центрове и други обучителни центрове и школи.
7. Провеждането на присъствени групови занятия за деца в езикови центрове, образователни центрове, центрове за подкрепа на личностно развитие и други обучителни центрове и школи се допуска при осигуряване на физическа дистанция от най-малко 1,5 м и не повече от 5 човека в помещение, носене на защитни маски за лице, хигиена на ръцете, редовно проветряване на всеки час и дезинфекция. Ограниченията не се прилагат за центровете за специална образователна подкрепа.
8. Преустановяват се посещенията на библиотеки, музеи, галерии, кина, театри, циркови представления, концерти и други сценични прояви на закрито.
9. Преустановява се провеждането на колективни спортове на закрито, с изключение на тренировки и състезания за картотекирани състезатели към лицензирани спортни федерации.
10. Провеждането на спортни състезания се допуска без публика.
11. Преустановяват се посещенията на фитнес центрове, спортни зали и клубове, плувни басейни и комплекси, балнеолечебни (медикъл СПА) центрове, СПА центрове, уелнес центрове и таласотерапевтични центрове.
12. Преустановяват се посещенията в игралните зали, казината и заведенията за хранене и развлечения по смисъла на чл. 124 от Закона за туризма, включително и тези към местата за настаняване.
13. Преустановяват се посещенията в магазините с нетна търговска площ над 300 кв м, базарите и изложенията на закрито. Изключение се допуска по отношение на магазините, които предлагат предимно хранителни стоки, аптеките, дрогериите, оптиките, зоомагазините, банките, доставчиците на пощенски и куриерски услуги, застрахователите, доставчиците на платежни услуги и офисите на телекомуникационните оператори, независимо дали са самостоятелни обекти или са разположени в търговски център тип МОЛ. Изключение се допуска и за лечебните заведения и ваксинационни пунктове, разположени на територията на търговските центрове.
14. Преустановява се провеждането на организирани екскурзии и групови посещения на туристически обекти в страната.
15. Учебните занятия в училищата в Община Хисаря и формите на обучение да се осъществяват съгласно указанията на министъра на образованието и науката.
16.Присъственото обучение се осъществява по график, утвърден от министъра на образованието и науката.
17.Учениците могат да провеждат присъствени учебни занятия, ако са изпълнени следните условия:
а) създадена е организация за провеждане на място в училище на изследване за COVID-19 с бързи антигенни тестове два пъти в седмицата (понеделник и четвъртък) на учениците от съответните класове (които провеждат присъствено обучение) и на педагогическия и непедагогическия персонал, който участва в провеждане на присъственото обучение, с изключение на тези, които разполагат с валидни документи за ваксинация, преболедуване или изследване;
б) в случай на несъгласие на родителите/настойниците/попечителите за провеждане на изследване за COVID-19, ученикът не се допуска до присъствено обучение и му се осигурява възможност за обучение от разстояние в електронна среда;
в) по изключение, индивидуални дейности (индивидуални часове, консултации, изпитвания за текуща оценка, изпити и др.) може да се провеждат без прилагане на изискването по буква „а“ за учениците, ако индивидуалните дейности се провеждат извън времето на присъствен учебен процес на паралелките.
18. Решението за преминаване в обучение в електронна среда от разстояние се взема от Министъра на образованието и науката при условията и по реда на чл. 105, ал. 6 и 115а, ал. 1, 4 и 5 от Закона за предучилищното и училищното образование.
19. Всички ученици от пети до дванадесети клас, както и педагогическият и непедагогическият персонал в училищата носят защитна маска за лице по време на престоя и обучението им в училищата.
20. Часовете по физическо възпитание и спорт се провеждат само на открито, с изключение на случаите, когато учебният процес се провежда при условията на т. 17.
21. При провеждането в присъствена среда на групови извънкласни дейности и занимания, дейности по интереси, занимални и други, организирани в училищна среда не се допуска смесване на ученици от различни паралелки, с изключение на случаите, когато учебният процес се провежда при условията на т. 17.
22. Учебните занятия в училищата и детските градини при присъствено обучение се осъществяват при спазване на Насоките за обучение и действия в условията на извънредна епидемична обстановка в училищата и детските градини, утвърдени от министъра на образованието и науката и публикувани на интернет страницата на Министерство на образованието и науката.
23. Провеждането на събирания от частен характер (кръщенета, сватби и др.) се допуска с участието на не повече от 15 лица на закрито и 30 лица на открито.
24. Всички физически и юридически лица, които са собственици или управляват търговски, административни или други обекти, които предоставят услуги на гражданите, създават организация за контрол на броя на клиентите в съответния обект, като не допускат повече от 1 човек на 8 кв м.
25. На всички пазари, тържища, базари и изложения на открито се създава организация за еднопосочно движение, осигуряване на контрол на влизащите лица и допускане на не повече от 1 човек на 8 кв м и осигуряване на физическа дистанция от наймалко 1,5 м между посетителите. Работещите и посетителите са длъжни да носят защитна маска за лице. Коледните и новогодишни базари на открито се организират и провеждат след съгласуване със съответната регионална здравна инспекция, която предписва и конкретни противоепидемични мерки.
26. Работодателите и органите по назначаване да организират работния процес на работниците/служителите в дистанционна форма (работа от разстояние/надомна работа), където е възможно, като допускат присъствена работа на най-много 50% от персонала.
27. Работодателите и органите по назначаване във всички администрации по смисъла на чл. 1 от Закона за администрацията организират работния процес на работниците/служителите, като:
а) установят работно време с променливи граници и начало на работния ден между 7.30 и 10.00 часа, освен ако в зависимост от характера на работа това не е възможно;
б) разпоредят работа от разстояние на най-малко 50% от персонала, освен ако в зависимост от характера на работа това не е възможно.
28. Работодателите в домовете за възрастни хора организират работния процес, като допускат до работа само служители с валидни документи за ваксинация, преболедуване или изследване по смисъла на тази заповед. Работодателят може да осигури провеждане на изследване за COVID-19 с бързи антигенни тестове на място. За проведеното изследване се съставя протокол, в който се вписват имената на служителя, резултатът от теста и датата на провеждането му. Протоколът се подписва от работодателя и изследваните лица. Резултатите са валидни до 48 часа от вземането на пробата.
29. Въведените противоепидемични мерки по т. 2, 4, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 13 и 14, може да не се прилагат при следните условия:
а) 100% от персонала в съответния обект/лицата, заети с мероприятието са ваксинирани или преболедували COVID-19 или разполагат с резултат от изследване, удостоверено с валидни документи за ваксинация, преболедуване или изследване и б) ръководителят на обекта/организаторът на мероприятието е взел решение и е създал необходимата организация за допускане в обекта, съответно на мероприятието само на лица, които:
аа) са ваксинирани или преболедували COVID-19, удостоверено с валидни документи за ваксинация или за преболедуване или:
бб) представят отрицателен резултат от проведено до 72 часа преди влизане в обекта/мероприятието изследване по метода на полимеразно верижна реакция за COVID-19 или бърз антигенен тест (до 48 часа преди влизане в обекта/мероприятието), удостоверено чрез валиден документ или удостоверение за наличие на антитела срещу SARS-CoV-2.
в) условията по букви „аа“ и „бб“ не се прилагат по отношение на лица до 18 годишна възраст.
II. По смисъла на тази заповед:
1. Валиден документ за ваксинация е:
а) Цифров COVID сертификат на ЕС за незавършен ваксинационен курс с двудозова ваксина съгласно Приложение № 3 към т. 1, буква „в“ от Заповед № РД-01-389 от 31.05.2021 г. на министъра на здравеопазването. За целите на тази заповед сертификатът може да се използва от 15-тия до 30-тия ден от датата на поставяне на първата доза ваксина;
б) Цифров COVID сертификат на ЕС за завършен ваксинационен курс при еднодозови и при двудозови ваксини съгласно Приложение № 3 към т. 1, букви „а“ и „б“ от Заповед № РД-01-389 от 31.05.2021 г. на министъра на здравеопазването. За целите на тази заповед сертификатът може да се използва от датата на поставяне на втората доза за двудозовите ваксини и от 15-тия ден от датата на поставяне на еднодозова ваксина;
в) Цифров COVID сертификат на ЕС за незавършен и завършен ваксинационен курс при еднодозови и при двудозови ваксини, издаден от друга държава-членка на ЕС. За целите на тази заповед цифровият COVID сертификат на ЕС за ваксинация може да се използва в съответните срокове по букви „а“ и „б“;
г) Аналогичен на Цифров COVID сертификат на ЕС документ за незавършен или за завършен ваксинационен курс – документ, издаден от компетентен орган в друга държава, удостоверяващ, че даденото лице е получило съответната доза ваксина. Документът трябва да съдържа имената на лицето, дата на раждане, дата на която е поставена съответната доза ваксина срещу COVID-19, пореден номер на дозата, както и общия брой дози при ваксини, които се поставят двукратно, търговско наименование на поставената ваксина срещу COVID-19, наименование на производителя/притежателя на разрешението за употреба, държавата, в която е издаден и наименованието на издаващия компетентен орган. За целите на тази заповед аналогичният документ за ваксинация може да се използва в съответните срокове по букви „а“ и „б“.
2. Валиден документ за преболедуване е:
а) Цифров COVID сертификат на ЕС за преболедуване съгласно Заповед № РД-01- 417 от 4.06.2021 г. на министъра на здравеопазването, с валидност от 15-тия до 180-тия ден от датата на първия положителен резултат от PCR изследване. По силата и за целите на тази заповед, сертификатът може да се използва от 15-тия до 365-тия ден от датата на първия положителен резултат от PCR изследване.
б) Цифров COVID сертификат на ЕС за преболедуване, издаден в друга държава на ЕС, с валидност не по-рано от 11-тия до 180-тия ден от датата на първия положителен резултат от PCR изследване. По силата и за целите на тази заповед, сертификатът може да се използва до 365-тия ден от датата на първия положителен резултат от PCR изследване;
в) Удостоверение за преболедуване на COVID-19, доказано чрез бърз антигенен тест. Удостоверението се създава в Националната информационна система за борба с COVID-19 за лицата, които са регистрирани в нея като потвърдени случаи на COVID-19, доказани с бърз антигенен тест и е достъпно в електронен формат от преболедувалите от интернет страницата на Националната здравна информационна система – https://his.bg. Удостоверението е с валидност от 15-тия до 365-тия ден от датата на първия положителен резултат от проведен бърз антигенен тест; г) Аналогичен на Цифров COVID сертификат на ЕС за преболедуване документ – документ за преболедуване, доказано с PCR изследване или с бърз антигенен тест, издаден от компетентен орган в друга държава и удостоверяващ, че лицето е преболедувало COVID19. Документът трябва да съдържа имената на лицето, дата на раждане, дата на първия положителен резултат от PCR изследване или от бърз антигенен тест и положителен резултат (Positive), данни за лечебното заведение, извършило изследването (наименование, адрес или други данни за контакт) или за органа, издаващ документа и държавата, в която е направено изследването. За целите на тази заповед аналогичният документ може да се използва от 11-тия до 365-тия ден от датата на първия положителен резултат от проведено PCR изследване или бърз антигенен тест.
3. Валиден документ за изследване е:
а) Цифров COVID сертификат на ЕС за изследване съгласно Заповед № РД-01-548 от 30.06.2021 г. на министъра на здравеопазването, валиден до 48 часа от проведено изследване с бърз антигенен тест или до 72 часа от проведено PCR изследване;
б) Цифров COVID сертификат на ЕС за изследване, издаден в друга държава на ЕС, валиден до 48 часа от проведено изследване с бърз антигенен тест или до 72 часа от проведено PCR изследване;
в) Аналогичен на Цифров COVID сертификат на ЕС за изследване документ – документ за изследване с PCR или с бърз антигенен тест, издаден от компетентен орган в друга държава и удостоверяващ, че лицето е с отрицателен резултат от проведеното изследване за COVID-19. Документът трябва да съдържа имената на лицето, дата на раждане, вид на изследването, изписан на латиница метод (PCR или RAT) и отрицателен резултат (Negative), дата и час на вземане на проба за изследване, търговско наименование и производител на теста (задължително за бързите антигенни тестове), наименование на лабораторията/лечебното заведение, извършило изследването. Срокът на валидност на аналогичния документ е до 48 часа от проведено изследване с бърз антигенен тест или до 72 часа от проведено PCR изследване;
г) Удостоверение за наличие на антитела срещу SARS-CoV-2, доказано чрез лабораторен тест за количествено изследване на Anti-SARS-CoV2 IgG със стойности повече от 150 BAU/ml. Изследването се извършва с лабораторни диагностични тестове (ин витро медицински изделия – IVD), които имат “СЕ“ маркировка и са включени в базата данни на Съвместния изследователски център към Европейската комисия към 03.11.2021 г. Тестовете трябва да са с най-малко 97% специфичност и най-малко 92% чувствителност. Удостоверението се създава в Националната информационна система за борба с COVID-19 само за лица с лабораторни резултати, отговарящи на посочените и е достъпно в електронен формат на интернет страницата на Националната здравна информационна система – https://his.bg. Удостоверението е с валидност до 90 дни от датата на лабораторния тест и се издава за изследвания, направени след 11.11.2021 г. 4. За целите на т. I, 31 валиден документ за изследване е и медицински документ, удостоверяващ отрицателен резултат от проведено изследване, валиден до 48 часа от проведено изследване с бърз антигенен тест или до 72 часа от проведено PCR изследване. Документът трябва да съдържа трите имена на лицето, вид на изследването и отрицателен резултат, дата и час на вземане на проба за изследване, търговско наименование и производител на теста (задължително за бързите антигенни тестове), наименование на лабораторията/лечебното заведение, извършило изследването.
III. Дейностите, които не са преустановени или забранени с тази заповед, или се извършват по реда на т. I, 29 се провеждат при спазване на всички противоепидемични мерки, въведени със Заповед № РД-01-968 от 26.11.2021 г. на министъра на здравеопазването.
Заповед № РД-05-878 от 20.10.2021 г. се отменя.
Заповедта да се доведе до знанието на всички заинтересовани лица, като се публикува на интернет страницата на Община Хисаря и се постави на информационните табла.
Контрол по изпълнение на заповедта възлагам на началника на РУ на МВР гр. Хисаря.
ИНЖ. ПЕНКА ГАНЕВА
Кмет на община Хисаря